مقالات و اخبار مجموعه اخبار / مقالات و آموزش ها

مجوز فروشگاه اینترنتی _ چگونه برای فروشگاه اینترنتی مجوز بگیریم؟

0 نظرات
5726

مجوز فروشگاه اینترنتی _ چگونه برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی مجوز دریافت کنیم؟

راه های دریافت مجوز فروشگاه اینترنتی

کسب و کار اینترنتی به ویژه فروشگاه آنلاین در سال های اخیر رونق بسیاری یافته است و با وجود مشکلات موجود در زیرساخت های فضای مجازی کشور کارآفرینان و متخصصین تکنولوژی در این عرصه به خوبی عمل کرده اند و این بازار روز به روز در حال گسترش است.

دولتمردان با گسترش فعالیت های فروشگاه آنلاین به فکر ساماندهی این بازار افتادند و به این ترتیب مجوز فروشگاه اینترنتی برای کسب و کار های آنلاین ضروری شد.

در طراحی فروشگاه اینترنتی می بایست ملاک ها و معیار هایی در نظر گرفته شود تا بتوان مجوز های لازم را اخذ کرد. تنها حرفه ای ها از این ملاک ها و معیارها مطلع اند.

مجوز های مورد نیاز برای راه اندازی یک فروشگاه آنلاین

متولی  اعطای مجوز  فعالیت فروشگاه آنلاین کشور در حال حاضر وزارت صنعت، معدن و تجارت است. این سازمان از طریق  (نماد الکترونیکی) یا (ای نماد) اعتبار یک فروشگاه آنلاین را تایید می کند تا مردم بتوانند با خیالی راحت از آن خرید کنند.

سایت هایی که در صفحه اصلی خود این نماد را درج کرده اند به این معناست که تمامی مراحل دریافت مجوز را طی کرده اند و صلاحیت آن ها از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت تایید شده است.

به این ترتیب این فروشگاه در فضای مجازی و حقیقی قابل ردیابی است و اگر مشکلی در مراحل خرید، گارانتی و دریافت محصول به وجود آید می توان از طریق قانونی آن را پیگیری کرد و در صورت لزوم وجه دریافت شده را مسترد کرد.

 

معرفی نماد الکترونیکی و مراحل دریافت آن

اگرچه هنوز سایت هایی که بدون دریافت مجوزهای لازم فعالیت می کنند وجود دارند اما مردم به خوبی به ای نماد و مجوز فروشگاه اینترنتی اعتماد کرده اند و با مشاهده آن احساس امنیت بیشتری می کنند.

برای دریافت این مجوز باید به سایت enamad.ir مراجعه کرده و درخواست دریافت مجوز کنید. کلیه مراحل دریافت مجوز به صورت الکترونیک انجام می شود و امکان بارگزاری اطلاعات و مدارک مورد نیاز از طریق پرتال این سازمان فراهم شده است.

شما پس از ثبت نام در سایت و درخواست نماد اطلاعات خود را در سیستم بارگزاری می کنید و کد رهگیری دریافت می کنید. به این ترتیب مجوز فروشگاه اینترنتی پس از طی مراحل لازم برای شما ارسال می شود و شما با بارگزاری کد ارائه شده از سوی ای نماد می توانید به بازدید کنندگان سایتتان اعلام کنید که زیر نظر وزارت صنعت معدن و تجارت فعالیت می کنید.

انواع نماد الکترونیکی

مجوز فروشگاه اینترنتی به اشکال مختلف صادر می شود، کسانی که موفق به اخذ مجوز نماد الکترونیک می شوند پیشتردر مرحله اول نماد موقت دریافت می کردند که هر چند ماه یکبار نیاز به تمدید اعتبار داشت. مجوز فروشگاه اینرنتی در مرحله بعد به صورت تک ستاره صادر می شود که برای دریافت آن باید مراحل مختلفی را طی کرده و مدارک مورد نیاز را به سایت ای نماد ارائه کرد.

مجوز فروشگاه اینرنتی در مرحله آخر دو ستاره است که به عنوان نماد دائم هم شناخته می شود برای دریافت آن باید گواهی امنیت SSL را دریافت کنید که کار بسیار پیچیده ای است و نیاز مند طی زمان و هزینه بسیار است. فروشگاه آنلاین خاص با شرایط ویژه می تواند این نماد را دریافت کند. درواقع مراحل دریافت مجوز تک ستاره و دو ستاره دقیقا مثل هم است با این تفاوت که در نماد دو ستاره شما گواهی نامه های امنیت ویژه و بین المللی را باید دریافت کنید.

سایر مجوزهای مورد نیاز برای راه اندازی فروشگاه آنلاین

سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور هم می کوشد با اعطای مجوز فعالیت به شرکت های فعال در عرصه تجارت الکترونیک به سازماندهی این شرکت ها و اعتماد سازی در بین مردم کمک کند .

به این ترتیب مردم برای استفاده از فروشگاه آنلاین اعتماد بیشتری خواهند داشت و امید است با این روند میزان خرید های آنلاین به میزان قابل توجهی افزایش یابد. شما برای موفقیت در بازار تجارت الکترونیک و راه اندازی فروشگاه آنلاین خودتان می بایست با حرفه ای ها کار کنید در غیر این صورت موفق به دریافت مجوز و جلب اعتماد مخاطبان نخواهید بود.

نقش درگاه های پرداخت آنلاین در تجارت الکترونیک

در روند کار یک فروشگاه آنلاین درگاه های پرداخت آنلاین نقش اساسی دارند. تا پیش از ساماندهی فروشگاه های آنلاین برخی کلاهبرداران با سوء استفاده از عدم شفافیت فضای مجازی و نا آگاهی برخی کاربران فضای مجازی از طریق فیشینگ اقدام به سرقت اطلاعات و اموال خریداران فضای مجازی می کردند.

آن ها با راه اندازی صفحات مشابه درگاه الکترونیک پرداخت بانک ها و راه اندازی فروشگاه های آنلاین صوری می کوشیدند به اطلاعات حساب کاربران و سرقت موجودی حساب های آن ها دست یابند.

اگرچه این تلاش ها همچنان از سوی برخی سودجویان ادامه دارد اما اعطای مجوز فروشگاه اینترنتی تا حد بسیار زیادی دست این افراد را کوتاه کرده است.

فینتک یا فناوری مالی در سال های اخیر در کشور پیشرفت شگرفی داشته و با ارائه  نوآوری در فناوری و ارائه خدمات مالی فیشینگ را به شکل چشمگیری کاسته است.

فین تک امکان توسعه کسب و کار را برای فروشگاه های آنلاین تازه تاسیس کوچک که به دروازه های پرداخت بانک دسترسی ندارد فراهم آورده است.

اهمیت طراحی فروشگاه اینترنتی در اخذ مجوز

طراحی فروشگاه اینترنتی در راه اندازی یک فروشگاه آنلاین اهمیت ویژه ای دارد علاوه بر جذب مخاطب و افزایش فروش طراحی فروشگاه اینترنتی می تواند شرکت و سایت را حرفه ای نشان داده و در مراحل دریافت مجوز بازرسان مربوطه می توانند شفافیت مراحل پرداخت را با سرعت بیشتری بررسی و تایید کنند.

سایتی که از هر لحاظ کارآمد و حرفه ای باشد در جلب نظر کاربران و اعتماد سازی آن ها نقش عمده ای دارد. بنابر این طراحی فروشگاه اینترنتی را نباید به هیچ عنوان دسته کم گرفت.

 

2.6
آخرین ویرایش: دوشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۶ ۰۷:۱۲
مطالب مرتبط: طراحی اپلیکیشن موبایل اختصاصی برای کسب و کار ها انتخاب برنامه صندوق فروشگاهی مناسب ده قدم برای افزایش ترافیک وب سایت نکاتی برای افزایش رتبه سایت در الکسا تجارت و کسب و کارهای اینترنتی سیستم نوبت دهی اینترنتی پزشکان نکات مهم در طراحی سایت برای جذب بازدید کننده در سرمایه گذاری برای کمپین سئو باید به این عوامل توجه کنید همه چیز در باره سیستم سفارش اینترنتی غذا (بخش دوم)
طراحی سایت فروشگاه اینترنتی مجوز